بازدید 7554
با تحولات منطقه و جهان

واکنش سودان به ادعای ساخت پایگاه دریایی توسط ایران/ بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران/ سفر محرمانه فرمانده سنتکام به خاورمیانه

واکنش سودان به ادعای ساخت پایگاه دریایی توسط ایران، بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران، سفر محرمانه فرمانده سنتکام به خاورمیانه، واکنش سوریه به مداخلات پارلمان اروپا و اعلام تعهد طالبان به تامین حق آبه ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ 04 March 2024

واکنش سودان به ادعای ساخت پایگاه دریایی توسط ایران/ بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران/ سفر  محرمانه فرمانده سنتکام به خاورمیانه

بین الملل تابناک: واکنش سودان به ادعای ساخت پایگاه دریایی توسط ایران، بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران، سفر محرمانه فرمانده سنتکام به خاورمیانه، واکنش سوریه به مداخلات پارلمان اروپا و اعلام تعهد طالبان به تامین حق آبه ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش سودان به ادعای ساخت پایگاه دریایی توسط ایران

وزیر خارجه سودان اعلام کرد، گزارش‌ها درباره ساخت پایگاه دریایی ایران در سودان صحت ندارد.

«علی صادق علی» وزیر امور خارجه سودان در گفت‌گو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ایران هرگز با سودان برای ساخت پایگاه دریایی در این کشور تماسی نگرفته است.

روزنامه وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داده بود، ایران ظاهراً از سودان برای ساخت پایگاه دریایی دائمی در سواحل دریای سرخ در ازای تهیه تجهیزات نظامی برای این کشور، درخواست همکاری کرده بود، اما ایران هرگز رضایت خارطوم را دریافت نکرده است.

در همین زمینه، وزیر خارجه سودان اعلام کرد: گزارش‌ وال استریت ژورنال صحت ندارد. ایران هرگز از سودان نخواسته که یک پایگاه دریایی در این کشور بسازد؛ حتی در سفر اخیرش به ایران، این موضوع مطرح نشد.

بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه نشست وزیران خود بر لزوم آتش بس در نوار غزه تاکید و همانند دوره‌های پیشین، ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی نشست خود  ـ که در سطح وزیران خارجه در ریاض برگزار شد ـ حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه را محکوم و اعلام کرد از ملت فلسطین حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است که هرچه سریعتر باید در نوار غزه آتش بس برقرار و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی متوقف و نیز انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه تضمین شود.

شورای همکاری خلیج فارس همچنین از جامعه جهانی خواست برای آتش‌بس در نوار غزه، موضع جدی و قاطع در پیش گیرد.

در بیانیه پایانی این شورا آمده است: «هرگونه توجیه و بهانه برای تداوم حمله رژیم صهیونیستی به غزه مردود است» و رژیم صهیونیستی سیاست مجازات جمعی را علیه ساکنان بی‌دفاع غزه در پیش گرفته است.

شورای همکاری خلیج فارس، اقدامات رژیم صهیونیستی درباره آواره کردن مردم غزه یا کوچ اجباری آن‌ها را مردود دانست و اعلام کرد این رژیم باید احکام دیوان بین‌المللی دادگستری درباره نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را اجرایی کند.

در بیانیه این شورا همانند گذشته ادعاهایی درباره برنامه هسته‌ای و نقش منطقه‌ای ایران و همچنین جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح شده است.

سفر  محرمانه فرمانده سنتکام به خاورمیانه

 بامداد دوشنبه، منابع خبری رژیم صهیونیستی فاش کردند که فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) هفته گذشته پنهانی و محرمانه به خاورمیانه سفر کرده بود.

شبکه تلویزیونی ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ژنرال مایکل اریک کوریلا فرمانده سنتکام پنهانی و محرمانه به مصر، اردن، سوریه و فلسطین اشغالی سفر کرده است.

این رسانه همچنین اعلام کرد که کوریلا به تل‌آویو نیز رفته و با هرتزی هالیوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم نیز دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین اشغالی گفت‌وگو کرده است.

هرچند به محور دیدار کوریلا با سران نظامی رژیم صهیونیستی هیچ اشاره‌ای نشده، گویا این سفر در راستای متقاعد کردن رژیم صهیونیستی برای توقف درگیری و امضای قرارداد تبادل اسیر با حماس بوده باشد!

واکنش سوریه به مداخلات پارلمان اروپا

وزارت خارجه سوریه «توصیه‌های» پارلمان اروپا را محکوم و بر رد مطلق هرگونه مداخله در امور داخلی خود به هر بهانه واهی تأکید کرد.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام نمود: در چند روز گذشته، پارلمان اروپا «توصیه‌های» خود در مورد سیاست اروپا در قبال سوریه را مورد بحث و بررسی قرار داد. دمشق این بحث‌ها را دنبال و توصیه‌های صادره از سوی پارلمان اروپا را بررسی کرده است که تنها می توان آن را دخالت آشکار و شرم آور در امور داخلی سوریه توصیف کرد.

وزارت خارجه سوریه با محکومیت توصیه‌های صادره توسط پارلمان اروپا تاکید کرد که این توصیه‌ها پر از دروغ است و اعلام کرد مردم سوریه به نمایندگی از جهان با تروریسم جنگیدند.

وزارتخانه یادشده تأکید کرد، مردم سوریه در برابر تروریسم که توسط دولت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا حمایت و تأمین مالی می‌شد، برای حفظ وحدت ملی سوریه، تصمیم گیری مستقل آنها فداکاری کرده و می‌کنند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد، موضوع تامین مالی گروه تروریستی «داعش» در شمال سوریه توسط اطلاعات فرانسه و افشای رسوایی حمایت مالی دولت هلند از گروه‌های تروریستی و افراطی در سوریه توسط قوه قضاییه هلند، اولین و آخرین شواهد دال بر دخالت نهادهای امنیتی، نظامی و سیاسی اروپا در حمایت و تامین مالی تروریسم در سوریه نخواهند بود.

اعلام تعهد طالبان به تامین حق آبه ایران

شیرمحمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان با تأکید بر تعهد کابل نسبت به حقابه ایران گفت: حکومت سرپرست افغانستان هیچ‌‎گاه نمی‌خواهد رابطه خود با ایران را به خاطر آب تخریب کند.

شیرمحمد عباس استانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان با تأکید بر تعهد کابل نسبت به حقابه ایران گفت: در حال حاضر فقط به اندازه رفع نیاز شهروندان افغانستان آب وجود دارد و به مقداری نیست که به سمت ایران رها شود.

وی در گفت‌وگو با «طلوع نیوز» تأکید کرد در صورت افزایش آب هیرمند و رفع چالش‌های شهروندان افغانستان در این زمینه، حق‌آبه ایران پرداخت خواهد شد.

استانکزی همچنان در واکنش به انتقادهای برخی مقام‌های ایرانی درباره پرداخت آب می‌گوید که حکومت سرپرست هیچ‌‎گاه نمی‌خواهد روابط خود با ایران را به خاطر آب تخریب کند.

به رغم تاکید چندین باره مقامات ارشد طالبان به تامین حقآبه، تاکنون مقامات ایران اعلام کردند که تامین حقآبه از سمت افغانستان با مشکلاتی مواجه بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
ادعاهای واهی کشورهای عربی راجع به جزایر ایرانی موضوع جدیدی نیست ولی پرسش جدی این است که چرا با واکنش مناسب وقاطع ازطرف ایران مواجه نمیشود؟.حالا فوقش سخنگوی وزارتخارجه میاید میگوید سوتفاهم است . سئوال جدی این است که برخی مقامات سیاسی ونظامی که دائم از قدرت ایران سخن میگویندچرا نوک سخنانشان همیشه بسوی کشورهای نامربوط به ایران است. چرا یکبارهم دیده وشنیده نشده درمقابل گنده گویی های اعراب یا برخی نیمچه همسایه های دیگر ازقدرت ایران سخن گفته وآنهارا از یاوه سرایی درمورد تمامیت اضی ایران برحذر بدارند. مگر برای یک کشورمسئله ای مهمتر از تمامیت ارضی هم وجوددارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
امروز ایران با تمام همسایه هایش مشکل دارد.
چرا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
ایران از شمال با آذربایجان و ترکمنستان به خاطر روابط دوستانه شان با اسراییل مشکل دارد.
از جنوب هم که از دیر باز با اعراب مشکل داشته است.
از شرق هم با طالبان و اخیراً با پاکستان به خاطر موشک اندازی رابطه دوستانه قدیم را ندارد.
از غرب هم با عراق سر گروههای نیابتی و موشک اندازی مشکل دارد. ترکیه هم عضو ناتو است و تا حدی که منافعش اقتضا کند با ایران راه می آید.
ناشناس
| Japan |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
در حالت کلی ایران یک کشوراستثنا است که بجای منافع ملی منافع ایدئولوژیک که اکثراهم با منافع ملی در تضادند برایش مطرح است
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
نتیجه سیاست غلط خارجی و دشمن شناسی اشتباه ، گستاخی این کشورهای عربی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
در خبر نیومده موضوع سه جزیره ایران و
شاید منظورشون دخالت ما در جنگی که هیچ ربطی به ما نداره باشه خبر مبهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
در بیانیه این شورا همانند گذشته ادعاهایی درباره برنامه هسته‌ای و نقش منطقه‌ای ایران و همچنین جزایر سه‌گانه ایرانی مطرح شده است.
نتیجه این بیانه ها شده تحریم گسترده ایران
چه سودی برای ایران داشته
آنها چه بهایی برای این اختلال در کشور ایران پرداخت می کنند؟؟؟
مغز براندازان هم اکنون
این بیانیه اتحادیه عرب همونیه که روسیه تاییدش کرده بود. روسیه غلط کرده

مغز براندازان وقتی بشنون آمریکا و ژاپن هم این بیانیه اتحادیه عرب رو قبلا تایید کرده بودن
اتحادیه عرب غلط کرده

تشخیص
ترموستات مغز
پاسخ ها
متخصص روانپزشکی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
دروغ نگو.نه امریکا نه ژاپن ونه هیچ کشور دیگری غیر روسیه وچین تا حالا از ادعاهای اعراب در مورد جزایرسه گانه حمایت نکرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
ژاپن و آمریکا شش ماه قبل از روسیه ادعای امارات رو تایید کردن
عرب اسرییل را ساپورت می کنه از ترس اتحادیه عرب بحرین باید پس دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
عرب اسرائیل را ساپورت می کنه چون طرح دو دولتی را پذیرفته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
خودت فهمیدی چی گفتی؟!؟
"شورای همکاری خلیج فارس همچنین از جامعه جهانی خواست برای آتش‌بس در نوار غزه، موضع جدی و قاطع در پیش گیرد."

جراید: شورای همکاری خلیج فارس با ایجاد یک کریدور زمینی برای کالاهای صهیونیستی که از آسیای شرقی ترانزیت می شوند و امکان عبور آنها از دریای سرخ فراهم نیست "موضع جدی و قاطعی" در پیش گرفت که "الگویی برای جامعه جهانی" می باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
اقدام مهم و تاثیرگذار ی نبود
اون مدینه فاضله ای که مد نظر ماست کشورهای همسایه که چه عرض کنم دنیا فاصله دارد کشورهای همسایه تماما در فکر ایجاد رفاه و آسایش و عافیت طلبی اند و معنویت رو اگر اشتباه نکنم خلاصه کردن در نماز و روزه ... کشورهای عربی و اسلامی از ترس آمریکا و غرب حاضر نیستن برای فلسطین خون و تاوان بدهن و طرح سازش و دو دولتی ناقص رو پذیرفته اند. شما نگاه کنید 30 هزار نفر کشته شدند واینها نشستن و بیانیه صادر میکنن و جالبه ایران رو هم محکوم میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی دهد، مگر خودش بخواهد.
حق آبه هیرمند چی شد؟
پاسخ ها
پژمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
جمعیت مهاجران افغانی از 18 میلیون گذشته کجای دنیا چنین اتفاقی می افته .مگه مصر غزه ایها را راه می ده به کشورش .تازه کلا 2 میلیون هم نیستند.در ایالت تکزاس که اینقدر می گویند مکزیکی اومده جمعیتشان به زحمت به 2 میلون می رسه.اینجا چه خبره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار